Dag 9 Chocomel drinken in Balnakeil by Durness.... - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu Dag 9 Chocomel drinken in Balnakeil by Durness.... - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu

Dag 9 Chocomel drinken in Balnakeil by Durness....

Door: Mc Cheese

Blijf op de hoogte en volg Cees

28 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Ullapool

Voor vandaag heb ik het plan om een chocomel te gaan drinken, niet zo maar een; the best in the word, dat vind ik......
Dus op pad naar Balnakeil by Durness naar Cocoa Mountain.......
Hoe kom je er vanuit Plockton? Ga via Glen Carron en Strath Bran en vervolgens de A 835 nemen tussen de Beinn Dearg en de Sgurr Mor door naar Ullapool. Hier noordwaarts via de A 835, de A 837 de A 894 en de A 838 naar Durness. Dit gaat door een desolaat gebied, maar daardoor ontzettend mooi. Roads zijn goed, noordelijker veel single track roads. Het is 105 km genieten in optima forma......vanaf Ullapool.
Cocoa Mountain ziet er gesloten uit, jammer ik had me er op de choco verheugd. Toch even aan de deur voelen voor de zekerheid. Hij gaat open, joepie....niemand te bekennen; er ligt een beldrukker, drukken, ik hoor een riedel in het gebouw gevolgd door voetstappen. Ik scoor mijn chocomel.... Neem een plat doosje met kleine dingetjes mee voor Sas, maar dat ziet ze pas als ik thuis ben; ze weet nog niks, ik heb niks gezegd in mijn belletje een uur geleden. zo blijft het toch verrassing.....
Terug naar Ullapool, waar ik op de rit naar deze wereld choco een plekkie hebt gereserveerd in the Arch Inn. Het is een vezameling van 3 Inns; de eat inn, de drink inn en de sleep inn. Deze combi leek mij, vanmorgen om 11.00 uur wel passend en dus een kamer geboekt.
Het heen en weer naar Durness weten julle al, maar dat er op de terugrit op enkele plekken Red Deers waren te zien, mogelijk vind je ze op enkele fotos.
Ben nu in de Arch Inn in het drink inn gedeelte dit te tikken onder het genot van een Tennent Ice cold.
Straks maak een move naar de eat inn gedeelte, wat ik daar aantref om te eten is voor jullie net zo verrassend als voor mij.......
Ik ga dit posten...... morgen ga ik terug naar Plockton en ik denk dat de rit via Applecross en het pad van het vee zal gaan........

  • 28 Februari 2015 - 21:15

    Ernst:

    Hoi Cees

    Mooi om je zo tekunnen volgen.
    Gelukkig valt het met de sneeuw me.
    Het eten en drinken ziet er goed uit.
    Geniet ervan.
    Groet Ernst en Ariët

  • 28 Februari 2015 - 22:30

    Anja:

    Wij genieten met je mee! Zo leuk om je verslagen te lezen en de mooie plaatjes te zien.
    Take care!

  • 28 Februari 2015 - 23:10

    Adriaan:

    Wat een mooie rit zal het weer geweest zijn
    Van die herkenbare foto,s
    Proef de cacao weer

    Nog meer goeds toe gewenst uit Andelst

  • 01 Maart 2015 - 00:40

    Monique:

    Dat ziet er zeker lekker uit! En zonder sneeuw is het ook mooi daar. Have fun.

  • 01 Maart 2015 - 08:23

    Saskia :

    Hele mooie plaatjes weer al kan ik er op twee echt geen herten ontdekken, maar ja, ik zie ook niet zo goed in de verte. Wel leuk om die wat besneeuwde toppen te zien op plekken die ik alleen in maar in het groen ken.
    Je choco zag er ook weer fantastisch uit, goed dat ze open waren; dat zou nogal een teleurstelling geweest zijn. Ennuhh, ik weet van niks hoor!

    Blijf genieten, blijf voorzichtig, denk aan mij, ik denk aan jou ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5673

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 04 Maart 2015

The Dream: Scotland in winter by motorbike.......

Landen bezocht: