Dag 6 Heen en weertje by train naar Inverness. - Reisverslag uit Plockton, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu Dag 6 Heen en weertje by train naar Inverness. - Reisverslag uit Plockton, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu

Dag 6 Heen en weertje by train naar Inverness.

Door: Mc Cheese

Blijf op de hoogte en volg Cees

25 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plockton

05.30 stond te lezen op de display van een plat lawaaimakend apparaat. Opstaan en activeren van het lijf, echter zonder ontbijt op pad. In het pikkedonker ben ik naar het station gelopen. 06.30 vertrekt een trein naar Inverness en doet er 2,5 uur over. Een kwartier voor vertrek gaat de verlichting van het station aan en keurig op tijd vertrekt de trein. Ik schaf me in de trein een Club 55+ retourtje aan. Voor 19 pond kun je, op deze "ouwelullen" leeftijd, een retourtje kopen, waar je maar heen wilt in Scotland en op die dag te bereizen valt.

We rijden langs Loch Carron en daarna door Glen Carron, dan door Stath Bran naar Garve. Via Dingwall, Muir of Ord en Beauly naar Inverness. Een rit waarbij het kwijl uit je mondhoeken loopt, sommige stukken adembenemend mooi in deze omstandigheden. Vannacht is hier sneeuw gevallen; dat geeft een uiterlijk aan het landschap, dat in de beeldvorming te vergelijken is met een groot bord met poffertjes waar flink met de bus poedersuiker overheen is gestrooid.

In Inverness door de OldTown gelopen en langs river Ness. Tijd voor een bak koffie, die ik laat begeleiden met een scone, butter and jam.
Yeah....ik moet ook weer terug, ik kan haast niet wachten. Af en toe ben ik van plaats veranderd, een wetenschap van de heenrit. Zowel heen en terug heb ik mogen genieten van een enorme hoeveelheid Red Deer, soms heel kort bij de spoorlijn.
Aan de train-staff gevraagd om een update van de treinrit tot het eindpunt, Kyle of Lochalsh en return to Plockton. That's okay love, zei the lady-train-staff. Rond vieren was ik terug in Plockton, kilometerje lopen naar de Inn en me weer gesetteld.

Nagenieten met een pint, verhaaltje tikken en straks posten. Weersvoorpelling voor morgen bekijken en daar wat op plannen. Bij redelijk weer zal het wel Skye worden. Om 19.30 uur is dinertime, dus tijd genoeg om uit de vele "aanbiedingen" van de menukaart een keuze te maken. Wel prettig dat een menukaart ter info op je kamer aanwezig is. Eerst Sas maar bellen......

• 25 Februari 2015 - 18:56

Henk En Wilma Haag:

Hoi Cees, we lezen je verslagen met veel plezier en zijn op deze manier met je mee op reis. We wensen je nog fijne dagen toe en een veilige reis. Groetjes vanuit een regenachtig Nieuwland

• 25 Februari 2015 - 19:17

Saskia Wisman:

Waar is die sneeuw nu ineens gebleven?

• 25 Februari 2015 - 19:19

Steef:

Zo te zien en te lezen heb jij het prima naar je zin zo! Perfect man, ook omdat je nu op een andere manier dan gebruikelijk kan genieten van al het moois daar.
    Groet
    Steef

• 25 Februari 2015 - 20:32

Cees Van Meerten:

@ Saskia, de sneeuw was er zeker echter de ruiten van de trein waren niet helder schoon, dus moeilijk foto maken met tablet. Ik plaats wel wat.

• 25 Februari 2015 - 21:30

Saskia Wisman:

Ah, in snap het ...., maar het geeft toch wel een beetje een idee .... leuk!

• 25 Februari 2015 - 22:36

Monique:

Het ziet er in deze periode toch echt heel anders uit. Ook mooi trouwens met al die sneeuw. Veel plezier.