Dag 7 Een rondje gemaakt over Skye...... - Reisverslag uit Plockton, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu Dag 7 Een rondje gemaakt over Skye...... - Reisverslag uit Plockton, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu

Dag 7 Een rondje gemaakt over Skye......

Door: Mc Cheese

Blijf op de hoogte en volg Cees

26 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plockton


Het breakfast, vandaag viel de keuze op scrambled eggs & in house smoked salmon on toast, was rond 9 uur binnen. De motorkleding aangetrokken en de spullen gepakt, waarvan ik dacht dat ze handig zijn om bij je te hebben.
Op pad voor een rondje over Skye; niet over Isle of Skye, want ik ga over de brug en niet met een ferry. Het 1e doel was Glen Brittle aan de linkerzijde van de Cuillin Hills; een geliefd wandelgebied, wat te zien was aan de vele geparkeerde autos. Toen via een single track road richting Portree en linksaf naar Uig. Daar een lekkere chocomel gedronken, op het plkje waar we meestal wat drinken tijdens het wachten op de ferry naar de Lewis/Harris. Op naar doel 2, de Quiraing.
Altijd een plek voor mooie fotos. Doel 3 was Kilt Rock, een flinke waterval als hij genoeg aanvoer van water heeft. Ik ben er een keer geweest toen er maar een " pisstraaltje" naar beneden ging, maar nu gaf ie hem van van "jetje"....
Doel 4 was The Storr met er iets los van de Old Man of Storr.Doelen langs geweest die ik in gedachten had.
Het weer was wisselend . Droog, regen, natte sneeuw, wat hagel en dan weer de zon, de sky heeft van alles vandaag geleverd op Skye.
Vanavond ga ik weer voor diner, ik maak er een quiz van; Ik stuur fotos van mijn 3 course mail en diegene die de gerechten bij naam noemt en de ingredienten benoemt, met de bereidigswijze .......wint de prijs!
En die is: Een mooie fles die deze gerechten kan en zal begeleiden.
Btw..Saskia is van deelname uitgesloten..!

  • 27 Februari 2015 - 06:37

    Saskia Wisman:

    Mooie plaatjes Cees, the Quiraing is zelfs prachtig in deze tijd van het jaar zie ik; alleen die selfie, tja, dat weet ik niet zo net hoor ;-).
    Trouwens, voor iemand die thuis niet zo veel eet, doe je aardig je best daar met je 3-gangen maaltijden; zal wel aan de kou liggen dat je meer verbruikt én meer nog hebt!?

    Veel plezier nog de komende dagen ....

  • 27 Februari 2015 - 06:54

    Steef:

    Mooie foto's, ziet er toch heel anders uit dan in het voor of najaar.
    Goeie reis verder

  • 27 Februari 2015 - 08:23

    Adriaan:

    Dat ziet er weer goed uit ,zal een mooie rit geweest zijn.
    Gr Adriaan

  • 27 Februari 2015 - 08:28

    Janet Van Roel:

    Jeetje al de 7e dag. Gaat weer snel. Je hebt al veel gezien en alle soorten weer gehad en veel gegeten. Zeker de afgelopen maanden ruimte in je maag gemaakt voor dit allemaal. Lekker genieten nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5670

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 04 Maart 2015

The Dream: Scotland in winter by motorbike.......

Landen bezocht: