Dag 12 Uit een sneeuwvol Pitlochry to de ferry.... - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu Dag 12 Uit een sneeuwvol Pitlochry to de ferry.... - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu

Dag 12 Uit een sneeuwvol Pitlochry to de ferry....

Door: Mc Cheese

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Dag 12
Op zoek naar Blue Bird, mijn blauwe vogel......
Ik zag dat ze zich "verkleed" had.....onder een laag sneeuw.
Haar voorzichtig ontdaan van dit witte spul, ze was weer clean, op wat harde stukjes na; dat was ijzig.
Naar het ontbijt en terwijl ik daar van geniet zie ik dat er een nalevering kwam van hetzelfde spul wat vannacht was geleverd.
Dus haar nog een keer "afstoffen"....

We gaan op pad naar Newcastle, voorzichtig van de parkeerplek naar de straat. Dat gaat goed, de road is gepekeld, no problem.
Ik maak een inschattingsfout door gelijk te gaan tanken in Pitlochry.
Bij het oprijden van de station ging het mis, ik had geen juist "contact" met Blue Bird en we lagen plat op een sneeuw/ijs plateau......

Hulp was er gelijk, Blue Bird recht gezet, geen schade, alleen bij de driver, ik dus. Hier had ik haar niet moeten willen volgooien met benzine, dat had eldrers ook nog gekunt. Sorry Blue Bird.....

De hulptroepen bedankt en op weg naar de ferry in Newcastle.
Een zonnebril voorgaats gehaald om sneeuwblindheid te voorkomen.
De hele dag een stralende zon gehad.
In Jedburgh een, ja je raadt het al, chocomel genuttigd.
Een met marshmallows and cream. Ik had keuze uit 3 formaten van kop, bescheiden nam ik de regular.......

Verder op naar de boot. Een stop op de Border en dan naar Newcastle.
Aankomst was tijdig, wachten op boarding, een plek gekregen op dek 5 en 1004 als hutnummer.....

Op naar de hut, installeren, op naar de lounge met tab en foon, wifi connectie maken voor beiden; ben je op zee ook nog verbonden met de wereld, als je dit verslag wil posten.

De afvaart was eerder als gebruikelijk, weinig auto's werden er geladen en Blue Bird was de enige motor. Mooi plekje krijg je dan. Dit keer op dek 5. Niemand om ons heen bij het vastzetten. Morgen kijken we wel of we gezelschap hebben.

Vanavond een hapje eten met een suggestie van Saskia....
Even langs de shops, een gebruikelijk rondje maken naar wat...ja....
Een afzakkertje in de lounge, terug naar de hut en gaan pitten.
Een bijzondere en mooie dag is opgeslagen op mijn "harde schijf"......

• 03 Maart 2015 - 22:42

Steef:

Mooie foto's Cees. Hoop dat je aan je val niets hebt over gehouden als alleen een deukje in je zelf vertrouwen dat je juist daar moest tanken.
    Safe trip het laatste stukje. Was weer mooi om het zo te volgen

Groet

Steef

• 03 Maart 2015 - 22:51

Saskia :

Dat je BB nou op de laatste dag nog op haar kant hebt gelegd .......
    Gelukkig is de schade bij BB nihil, bij jou hoop ik ook?

Mooie foto's weer, je mag je trouwe "blauwe" de komende dagen wel flink onder handen nemen om alle wintervuiligheid eraf te poetsen .....

Het was fijn het rijk hier weer even alleen te hebben, maar ook fijn dat je er morgen weer bent.

Welterusten en wees die laatste kilometers naar huis ook nog voorzichtig.

kus, Saskia

• 04 Maart 2015 - 09:05

Erica Steehouder:

Jeetje Cees, dat is echt balen! Hopelijk heb je verder niets. Weer prachtige plaatjes. Lekker geslapen in je hut? Of ging de zee flink tekeer? Goede reis en op naar huis!

Groeten van Erica

• 04 Maart 2015 - 09:10

Peter:

jammer dat het weer voorbij is! ik heb genoten van de foto's en de verhalen..ik moet tocht echt ook een keer die kant uit....

wel thuis!

Peter

• 04 Maart 2015 - 09:20

Ron Bax:

jammer dat het weer voorbij is cees mooie verhalen en fotos .
    kijk uit op de terug reis gr ron

• 04 Maart 2015 - 13:54

Janet:

Jeetje het is alweer het laatste verhaal. Dank voor het meereizen op afstand. Hopelijk geen blijvende schade voor de driver. Je 'reisvriendin' Blue Bird gelukkig schadevrij. Zal afkicken worden voor je met bruinbrood met kaas ipv al die borden vol met zalm etc. etc.

• 04 Maart 2015 - 17:27

Kirsti:

Je bent weer veilig thuis gekomen, hoorde ik. Erica vertelde dat je gezwaaid hebt toen je vandaag langs onze kamer reed.
    Wat een mooie reis heb je gemaakt. Geniet nog even lekker na, voordat we je weer zien op kantoor!

• 04 Maart 2015 - 18:54

Adriaan:

Dag 13, en dan is weer voorbij, mooie droom,
    en dat het nog maar even mag duren, voor je weer wakker word.(gemaakt)
    Wij zijn benieuwd naar de verhalen/foto,s

Groetje,s van ons allemaal.