Dag 8 The most beautiful day of the dream.... - Reisverslag uit Plockton, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu Dag 8 The most beautiful day of the dream.... - Reisverslag uit Plockton, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu

Dag 8 The most beautiful day of the dream....

Door: Mc Cheese

Blijf op de hoogte en volg Cees

27 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plockton

Vandaag een rondje noord van Plockton in gedachten.
Het ontbijt, ik ging voor " the Full", was de start. Blue Bird goede morgen gezegd en haar verteld wat de plannen waren. Ze was er mee eens, want toen ik het startknopje aanraakte, begon ze te grommen van plezier. Als de roadcondition goed zijn is Bealach Na Ba, het pad van het vee, waar we over gaan. Ook wel the road to Applecross genoemd.
Rond om ons overal sneeuw, op weg naar het viewpoint on the top.
Dit was mijn droom en ik ben er met Blue Bird.....
All way down to Applecross voor een lekkere bak chocomelk met slag in de Inn. De mooie weg, noordwaarts, naar Sheildaig. Dan via Torridon langs de besneeuwde hills van Liathach en Beinn Eighe naar Kinlochewe. Daar de A 832 op en na 15 km over te gaan naar de A 890.
Deze weg gaat door Glen Carron en heeft gelijke tred met de railway van de treinrit, eerder deze trip. Wonderbaarlijk mooi is deze dag, een super rit die een toetje verdient. Ja en die heb ik gevonden in een " heen en weertje" naar Kylerhea. Zomers vaart hier de Gleneig ferry, mijn ferry onder de ferrys. Google maar eens. De kers op deze "dag-rit-taart" is 10 km heen en ook lekker terug. Terug naar Plockton.......nagenieten in de Inn....euh de pub.....dit verslagje schrijven.....hapje eten vanavond.
Voor morgen heb ik het plan in mijn hoofd: Een wereldse chocomel gaan drinken bij Cocao Mountain in Balnakeil bij Durness.
Overnachten morgen? ...Ergens, ik zie wel........

  • 27 Februari 2015 - 18:58

    Patrick:

    Mooi, mooi, mooi en heel wat superlatieven!
    Of ik het zou wagen in winterse omstandigheden? Ik denk het niet, maar ik heb nog enkele jaren te goed tot ik aan de 'jaren van verstand' kom zeker :)

    Wees voorzichtig en kom behouden terug

    MacToro

  • 27 Februari 2015 - 19:24

    Saskia Wisman:

    Ai, ai, ai ..... wat een mooie plaatjes ......

    Nu snap ik pas echt waar je zo lang van droomde ...... wat fijn dat je 'm toch waar hebt kunnen maken .....

    Kus, Saskia

  • 27 Februari 2015 - 19:58

    Monique:

    Wat fijn dat je droom werkelijkheid is geworden en dan ook nog in de sneeuw. Ziet er allemaal prachtig uit. Wist niet dat je zo gek bent op warme chocomelk. Maar daar is het weer wel naar. Blijf lekker genieten van al het moois en lekkers. Groetjes Monique

  • 27 Februari 2015 - 20:12

    Adriaan:

    Soms zijn dromen bedrog, en soms komen ze uit.
    dat er meer van deze(mooiste dag van je leven) mogen volgen.

    Groetjes uit Andelst

  • 27 Februari 2015 - 22:02

    Cees Van Meerten:

    Een super dag maakt ook hongerig....
    Dus ook dineren.....
    Ik heb gekozen voor een 3 course met:
    1. A TRIO OF SMOKED SALMON....met brood.
    2. PLOCKTON PRAWNS, lokale langoustines met brood en chips
    3. STICKY TOFFEE PUDDING served with ice and cream
    Google Plockton Inn en je vind de info...

    Ik heb een gevoel van intens genieten / genoten.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 5703

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 04 Maart 2015

The Dream: Scotland in winter by motorbike.......

Landen bezocht: