Dag 3 Aberfeldy - Tyndrum - Reisverslag uit Tyndrum, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu Dag 3 Aberfeldy - Tyndrum - Reisverslag uit Tyndrum, Verenigd Koninkrijk van Cees Meerten - WaarBenJij.nu

Dag 3 Aberfeldy - Tyndrum

Door: Mc Cheese

Blijf op de hoogte en volg Cees

22 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Tyndrum

A full Scottish break(fast)dance was de start van deze energierijke dag. Niet qua opslag, maar qua verbruik.

Vertrokken uit Aberfeldy met wat spetters regen, wat later witte vlokken werden. De route met deze overdaad aan wit is niet de juiste, dus backspace. Afwisselend rain and snow op mijn vizier. Een kop koffie bij Loch Lomond ging er wel in. Blue Bird had dorst, dus tanken. Op naar “Rest and be Thankfull”, een bekende P&R in de Highlands. Om daar voorbij te rijden, in snowconditions, dan past alleen de term .... be thankfull.
Het wordt beter als je de regen niet meetelt. Invergarry is te nat voor een stop, dus doorrijden.

Op weg naar Tyndrum werd het heftig; regen werd sneeuw en het berijdbare spoor werd smaller tot een baan van platgereden sneeuw. Blue Bird had er geen moeite mee, zolang er beheerst aan haar rechter oor werd gedraaid. Vlak bij Tyndrum stond alles stil, ik moest "wachten" bij de T-split. Een puinhoop was het daar, details bespaar ik je. Een politieagent vroeg wat mijn reisdoel was en gaf aan dat dat "haalbaar" was.
Na enkele kilometers wist ik: .... foute info .....! Met hulp de motor op de midstand gezet, 180 graden gedraaid en terug gereden naar Tyndrum. In de eerste Inn een slaapplek gevonden, the Tyndrum Inn genaamd.
Een dubbele kamer voor een single rate. Een pub, good food, ja echt, wat wil je meer...

  • 24 Februari 2015 - 18:30

    Saskia Wisman:

    Hé getver, hoe dol ik ook ben op Schotland, maar ik ben toch echt blij dat ik daar nu niet zit.
    Blijf voorzichtig, denk aan mij :-)


  • 24 Februari 2015 - 19:20

    Steef:

    Ja had het al gehoord van Sas en die had ook een paar mooie plaatjes gestuurd. Wat ik al eerder gezegd had, te vroeg voor mij in het seizoen en met het met Sas eens; blij dat ik daar nu toch niet zit

    safe trip

  • 24 Februari 2015 - 20:27

    Gerard En Petra:

    Hoi Cees,

    Jammer dat het weer niet zo bie is, maar we hebben het idee dat je je prima vermaakt. Hopelijk wordt het de komende dagen beter en kun je nog meer genieten van je winterreis door Schotland. We wensen je veilige kilometers en een fantastische trip!

    Groetjes,
    Gerard en Petra

  • 24 Februari 2015 - 22:07

    Adriaan:

    Je wilde het winters hebben, misschien te????

  • 25 Februari 2015 - 14:58

    Janet:

    Tot nu toe ziet het er uit als de winterse droomreis. Soms misschien een beetje teveel van het goede, maar toch jij en Bluebird vermaken jullie wel. Heerlijke eten, drinken en prachtige foto's. Aanpassen aan de omstandigheden dan komt het wel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5700

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 04 Maart 2015

The Dream: Scotland in winter by motorbike.......

Landen bezocht: